sobota, 21 kwietnia 2012

Siemka ! ♥ 
Wczoraj zdjęli mi szynę i jestem już połowicznie "kaleką" ! Połowicznie dlatego, że nie mogę jeszcze chodzić normalnie tylko kuśtykać ale to da się jakoś ogarnąć :) 
Dzisiaj post z obrazkami i znowu "nudne" tematy tym razem dotyczące doboru odpowiedniego kantaru ;) 
Więc... 
Na pewno w każdej stadninie w jakiej jeździcie konie nie chodzą cały czas w ogłowiach z wędzidłami. Po pierwsze to jest dla konia niewygodne a po drugie utrudnia mu jedzenie. Dlatego mają na głowach kantary zwykle zrobione z pasków parcianych lub skóry. Czasem są obszyte futerkami itp. Jest mnóstwo różnokolorowych kantarów różnych typów. W tym momencie w każdym sklepie kupicie taki kantar który wam odpowiada. Ceny w zależności od firmy i jakości kantaru różnią się... Ja będąc pod wpływem oczarowania kupiłam parę kanatarów tz. "niewypałów" ... Z tego względu, że część moich koni stoi w boksach pół otwartych. Już wyjaśniam o co chodzi. Otóż, konie muszą być na uwiązie i nie mają możliwości chodzić swobodnie po boksie. Oczywiście sznurek jest na tyle długi by koń mógł się położyć i robić inne dowolne czynności ale im to nie przeszkadza bo i tak zostają tam tylko na noc ;) Broń Boże nie dzieje im się żadna krzywda ! Dobrze, ale powracając do sprawy kanatrów ... I tak jaki bym kantar nie kupiła i tak zaraz się rozwali... Kupowałam przeróżne, z futerkami, z dodatkowym podszyciem, stalowymi okuciami. Ale i tak nie zgadniecie jaki kantar najbardziej się sprawdził... Zwykły, najzwyklejszy jaki można kupić w sklepie ! Zrobiłam taki test. Kupiłam kantar "Luxe" firmy Equi-Theme i właśnie taki zwykły kantar parciany. I po miesiącu cały pasek policzkowy przy kantarze "Luxe" rozwalił się a tani kantar pozostał cały oprócz drobnego przybrudzenia się ! 
Kantar Equi Theme \"Luxe\"
Kantar Luxe, który nie wytrzymał nawet miesiąca... Nie polecam ! 
* Drogi
* Szybko się brudzi
* Łatwo się niszczy 

Jeszcze wcześniej miałam kantar kupiony w Amigo, który w miarę się sprawdził ale niestety po 3 mies. paski policzkowe jak zwykle... puściły .. :( 
Ale taki kantar na pewno nie polecałabym na lato ;)  :

Jeszcze jeden kantar godny polecenia to kantar York'u. Bardzo wytrzymały i dość tani a poza tym bardzo ładny ! ♥ 

4 komentarze:

  1. Hej ho :D
    Fajny ten kantar Luksa. No może gdyby zamiast różu dali niebieski albo zielony XD
    Szkoda że taki nietrwały bo fajnie się prezentuje. Jest dość nietypowo że tak powiem skrojony. Pewnie stworzono go z myślą o koniach których życie toczy się na zasadzie jazda boks.
    Podejrzewam że noszący go koń spędzał sporo czasu na pastwisku :D Dziwne że rozwalił się pasek policzkowy, patrząc na zdjęcie stawiałabym raczej na nachrapnik... O.o
    A ten drugi też fajny. Widać że solidny. Nieprzekombinowany.
    Moim zdaniem najtrwalsze są sznurkowe.
    PS. Mogłybyście ustawić tak żeby można było komentować nie logując się? No i np zdjąć ten kod na spam było by prościej :D
    Vero

    OdpowiedzUsuń
  2. Vero - dzięki za rady, zaraz coś skombinuje ... A u ciebie poproszę o większe rozdziały!

    OdpowiedzUsuń
  3. A i jeszcze co do tego kanatru Luxe, nie mogłam znaleźć innego zdjęcia, ale ja mam właśnie (lub miałam xd) niebiesko-brązowy :D Jasny niebieski i futerko brązowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń